لیست وسایل آشپزخانه

معرفی انواع ظروف و ابزار آشپزخانه، ظروف پخت و پز ، ظروف پذیرایی ، ظروف کریستال ، ظروف بامبو ، ظروف چینی ، قابلمه مسی ، تابه چدن

لیست وسایل آشپزخانه

معرفی انواع ظروف و ابزار آشپزخانه، ظروف پخت و پز ، ظروف پذیرایی ، ظروف کریستال ، ظروف بامبو ، ظروف چینی ، قابلمه مسی ، تابه چدن

قندان مسی

قندان مسی طرح انار با ظاهر زیبا و جذاب خود به کسانی که از میزبانان خود حرفه ای پذیرایی می کنند یک امتیاز محسوب می شود . از آنجایی که چای یکی از نوشیدنی های محبوبی است که همیشه در میهمانی های ما استفاده می شود پس یک قندان با ظاهری زیبا و سنتی می تواند یک امتیاز خوب برای پذیرایی شما باشد . این قندان زیبا از جنس مس ساخته شده است . نیمه بالایی قندان به عنوان درب آن استفاده شده و با برداشتن آن فضای قرار دادن قند را می بینیم . دهانه قندان به قطر 8 سانتی متر بوده و وزنی در حدود 165 گرم دارد . قسمت داخلی قندان قلع اندود شده و آماده استفاده می باشد . این قندان مسی برای علاقه مندان به زیبایی و میزبانان حرفه ای انتخاب مناسب به نظر می رسد . میهمانی های خود را حرفه ای برگزار کنید .
لیوان سرامیکی تبلیغاتی یا ماگ تبلیغاتی دارای قابلیت چاپ رنگی از جمله آرم، لوگو، عکس و.. دور تا دور لیوان می باشد. نوع چاپ برروی لیوان سرامیکی چاپ دیجیتال و چاپ قابل شستشو می باشد. لیوان سرامیکی مجموعه چاپگران در مدل های متنوعی ارائه می شود از جمله: لیوان تبلیغاتی سرامیکی تکی، فنجان تبلیغاتی سرامیگی، ست لیوان و زیر لیوانی سرامیکی، لیوان سرامیکی با قاشق، ماگ سرامیکی تبلیغاتی، لیوان سرامیکی فانتزی که پر طرفدارترین مدل های لیوان سرامیکی هستند. لیوان های تبلیغاتی حرارتی  نیز جز لیوان سرامیکی به شمار می رود و با این تفاوت که در حالت سرد ساده و بدون چاپ هستند و بمحض ریختن آب گرم یا هر نوشیدنی گرم با حرارت آن رنگ لیوان تغییر کرده و چاپ نمایان میشود. به همین علت به آنها لیوان حرارتی یا لیوان جادویی می گویند. چاپ لیوان حرارتی تبلیغاتی نیز چاپ دیجیتال می باشد.
منبع

چرا ظروف بامبو؟

چرا از ظروف بامبو  استفاده استفاده کنیم؟ اول اینکه بامبو یکی از سریع ترین گیاهان در حال رشد و مقاوم، در جهان است و برخلاف دیگر درختان که رشدشان سال ها طول می کشد در عرض چند هفته رشد می کند به طوری که از نظر میزان تولید در قلمرو گیاهان بی نظیر است.
دوم اینکه به طور طبیعی عاری از بیماری و آفت است و این به آن معنی است که در اکثر موارد نه برای حفاظت از محصولات چوبی بامبو و نه در فرآیند تولید از مواد شیمیایی استفاده نمی شود.

سرویس بشقاب سرامیکی یکی دیگر از گزینه های کاملا سالم و بهداشتی جهت سرو غذا می باشد. شما می توانید بشقاب های سرامیکی را در هنگام سرو ناهار، شام و سایر وعده ها مورد استفاده قرار دهید و هیچ نگرانی بابت آلوده بودن این گونه ظروف نداشته باشید. لازم به ذکر است که شستشوی سرویس بشقاب سرامیکی نیز به راحتی صورت می پذیرد و شما می توانید این سرویس را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

مزایای استفاده از ظروف چوبی بامبو

• ظروف چوبی بامبو دارای مقاومت بسیار بالا نسبت به سایر ظروف سازگار با محیط زیست می باشند.
• ظروف چوبی بامبو کاملا تجزیه پذیر می باشند.
• در فرایند تولید ظروف چوبی بامبو از مواد شیمیایی خطرناک و رنگ های مصنوعی استفاده نمی شود.
• ظاهر زیبای ظروف چوبی بامبو برای سرو تمام غذاها مناسب می باشد.
• ظروف چوبی بامبو ذاتا خاصیت ضد میکروبی دارند.
• ظروف چوبی بامبو از ورن بسیار سبکی برخوردار بوده و ضد لکه می باشند.

سرویس بشقاب سرامیکی معمولا شامل شش عدد بشقاب گرد زیبا با بدنه سفید است. البته گاهی اوقات ممکن است روی بشقاب های موجود در این سرویس ها طرحی فانتزی و رنگارنگ کشیده شده باشد. در چنین شرایطی می توان گفت سرویس بشقاب سرامیکی گزینه ای ایده آل برای سرو غذای کودک است. خوشبختانه بشقاب سرامیکی کاملا مستحکم است و به راحتی لب پر نمی شود. شاید تنها نقطه ضعف سرویس بشقاب سرامیکی وزن سنگین ظروف موجود در آن باشد. با این حال مطمئن باشید از خرید سرویس بشقاب سرامیکی پشیمان نخواهید شد.

منبع

۷ روش برای تمیز کردن ظروف مسی

تمیز کردن ظروف مسی میتواند به چندین روش مختلف،با استفاده از وسائلی که عمدا در خانه یافت می شودصورت گیرد. که در اینجا به چند مورد رایج آن اشاره می شود.
روش اول: استفاده از سرکه سفید و نمک :
(ترکیب نمک و سرکه اکسیداسیون مس را کاهش می دهد.)
۱- سرکه و نمک را روی ظرف مسی بریزید.
۲- با یک دستمال ترکیب نمک و سرکه را بمالید،این کار را تا از بین رفتن تمام سیاهی و جرم ها ادامه دهید.
۳- با آب بشورید.
۴- با یه پارچه نرم و خشک، ظرف را تمیز و برق بیاندازید.


سرویس قابلمه تفال Tefal مدل تمپو Tempo مجموعه کامل و کاربردی ساخت کشور فرانسه است که مناسب برای پخت و آماده سازی انواع غذاها در منزل می باشد. این سرویس با طرح جذاب بدنه بصورت شعله های آتش جلوه ای تازه به آشپزخانه شما می دهد. این مجموعه شامل سه قابلمه تفال در سایز های کوچک، متوسط و بزرگ، یک تابه گود درب دار، یک ماهیتابه ساده و یک تابه قابلمه ای درب دار است. قطر داخلی قابلمه ها به ترتیب 20، 24 و 28 سانتی متر بوده که اندازه هایی کاربردی برای مصارف مختلف در منزل می باشند، قطر تابه درب دار، ماهیتابه و تابه قابلمه ای نیز به ترتیب 26، 30 و 16 سانتی متر می باشد. روکش نچسب درون قابلمه ها از کیفیت و دوام بالایی برخوردار بوده و موجب می گردد تا مواد غذایی به آن نچسبد و شستشو و تمیز کردن آن نیز راحت و آسان باشد. در ضمن مواد اولیه ساخت این روکش نچسب عاری از هرگونه مواد مضر برای طبیعت شامل سرب، کادمیوم و غیره می باشد. درضمن یک ملاقه پلاستیکی جهت استفاده با این مجموعه ارائه گردیده است.


روش دوم: استفاده از سرکه سفید و نمک :
۱- یک قاشق غذاخوری نمک و یک فنجان سرکه سفید را داخل یک قابلمه بریزید و آن را با آب پر کنید.
۲- ظرف مسی را داخل قابلمه قرار دهید.
۳- بجوشانید، و تا از بین رفتن جرم ها این کار را ادامه دهید.
۴- ظرف را خارج کرده و بعد از سرد شدن، آن را با آب گرم و صابون بشورید و سپس شسته و خشک کنید.

روش سوم: استفاده از لیموترش:
(با استفاده از لیموترش می توانید لکه های قابلمه مسی ،دیگ مسی،قوری مسی ،کتری مسی و … از بین ببرید.)
۱- دو عدد لیموترش را از وسط نصف کنید.
۲- لیموترش را به ظرف مسی بمالید تا زمانی که لکه ها از بین برود.
۳- با آب بشورید و آن را خشک کنید.

روش چهارم: استفاده از لیموترش و نمک:
۱- لیموترش را فشار دهید و آب آن را بگیرید.
۲- نمک را با آب لیموترش مخلوط کنید.
۳- مخلوط نمک و آب لیموترش را با یک پارچه ی نرم به ظرف مسی بمالید.
۴- با آب گرم بشورید و پولیش دهید.برای درخشان ماندن با موم پولیش دهید.


تابه و قابلمه تفال دارای کفه هایی با طراحی خاص هستند که حرارت را بطور کامل و یکنواخت در تمام سطح ظرف توزیع کرده و بهترین نتیجه پخت مواد غذایی را فراهم می آورند. ظرفیت قابلمه ها به ترتیب 3، 4.7 و 7.8 لیتر بوده و ظرفیت تابه قابلمه ای نیز 1.3 لیتر می باشد. درب پوش تابه و قابلمه ها از جنس استیل صیقلی و آینه ای بوده و روی آن دریچه خروج بخار به صورت یک کلید فشاری روی دستگیره درب تعبیه شده تا از سرریز شدن مواد در حال پخت جلوگیری گردد. دستگیره ها نیز از پلاستیک فشرده و مقاوم در برابر حرارت تهیه شده اند تا هنگام استفاده بتوان به راحتی و بدون داغ شدن آن ها را در دست گرفت وجابجا نمود. ویژگی مهم قابلمه تفال قابلیت استفاده روی انواع اجاق ها شامل گازی و برقی به جز اجاق های القایی می باشد. در ضمن می توانید پس از استفاده برای شستشو تابه و قابلمه ها را به همراه درب هایشان در ماشین ظرفشویی قرار دهید.


روش پنجم: استفاده از سرکه ،نمک و آرد:
۱- یک قاشق غذاخوری نمک را در یک فنجان سرکه سفید بریزید.
۲- به تدریج آرد را به آن اضافه و خمیری درست کرده و خوب آن را مخلوط کنید.
۳- خمیر را به قسمت های لکه دار بمالید.
۴- به مدت ۱۵ تا یک ساعت به همان صورت باقی بگذارید.
۵- ظرف مسی را با آب گرم شسته و پولیش دهید.

روش ششم: استفاده از سس گوجه فرنگی (کچاپ):
۱- سس گوجه فرنگی(کچاپ) را به روی ظرف مسی مالیده و یک لایه نازک از آن ایجاد کنید.
۲- ظرف مسی را برای چند دقیقه در همان حال باقی بگذارید.
۳- با یک اسکاچ شدیدا روی ظرف مسی بمالید.
۴- ظرف مسی را بشورید.

روش هفتم: با استفاده از اسید سولفوریک: (این بهترین روش استفاده شده برای از بین بردن اکسیداسیون ظروف مسی می باشد که تنها برای مس استفاده می شود.فلزات دیگری که در ساخت ظروف استفاده شده ممکن است با شستشوی اسید سولفوریک لکه دار یا سوراخ شوند.)
۱- با استفاده از یک دستکش لاستیکی، اسید سولفرویک و آب را با توجه به اندازه ظرف مسی که قرار است تمیز شود را با هم ترکیب کنید.(دستورالعمل درصد ترکیب را می توان بر روی بسته ی اسید سولفرویک پیدا کرد)
۲- قسمت مسی ظرف داخل محلول غوطه ور کنید.
۳- وقتی جوشیدن (حباب زدن) به اتمام رسید، ظرف مسی را به طور کامل بشورید.
۴- در هوای خشک و خنک قرار دهید.نتیجه آن یک ظرف مسی درخشان خواهد بود.

منبع

تولید و فروش کریستال در کشور

رادیو اقتصاد در برنامه "کالای ایرانی" سه شنبه ۲۲ اسفند ماه، به مقوله تولید و فروش کریستال در کشور خواهد پرداخت. به گزارش رادیو اقتصاد؛ آقای داوود فراهانی تولید کننده بلور و کریستال در برنامه فردا در خصوص تولید و فروش کریستال در کشور صحبت می کند. مزیت های تولید کریستال در کشور، کیفیت و رقابت پذیری تولیدات داخلی و ... از دیگر مواردی هستند که در برنامه مطرح می شوند. برنامه "کالای ایرانی" کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۰:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

سرویس لومینارک مدل «Bambo Flower» از جنس شیشه و اوپال و برای پذیرایی از 6 نفر مناسب می باشد. بسیاری از مردم بر این باورند که زیبایی و سادگی رابطه مستقیم دارند. لومینارک به عقیده مشتریان خود احترام گذاشته و با تولید سرویس شیشه ای/ اوپال با زمینه سفید و نقوشی با سه خط ساده و چند گل رنگی سعی داشته دو عنصر سادگی و زیبایی را به کمال برساند. شیشه ی به کار رفته در این سرویس لومینارک بسیار محکم می باشد و تا سه درجه حرارت دیده است بنابرین هنگام استفاده در مایکروویو و ماشین ظرف شویی مشکلی نخواهد بود. از سوی دیگر لومینارک یکی از بهترین تولید کنندگان اوپال است پس در کیفیت جنس اوپال این ظروف شک نکنید. سرویس لومینارک از جنس شیشه بوده و شامل یا عدد ظرف سالاد، یک عدد دیس، شش عدد بشقاب غذا خوری، شش عدد بشقاب خورش خوری و شش عدد پیش دستی و شش عدد پیاله می باشد.

منبع


ظروف شیک دکوری

ظروف شیک دکوری برای طراحی دکوراسیون و زیبایی منزل بسیار مهم و قابل توجه است . در واقع وسایل دکوری هستند که به سبک و طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما رنگ و زیبایی می بخشند . اگر وسایل دکوری هوشمندانه انتخاب شوند دکوراسیون منزل زیبایی بیشتری خواهد داشت .

ظرف ارکوپال نوعی ظرف شیشه ای است که ظاهری مشابه ظرف چینی را به نمایش می گذارد، اما سبک تر است و استحکام بیشتری دارد. همین ویژگی ها باعث می شود ظرف ارکوپال در اثر سقوط از ارتفاع یا در برابر ضربه ها به راحتی تسلیم نشود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم سرویس غذاخوری ارکوپال را به عنوان گزینه اول خود در سرو وعده های ناهار و شام انتخاب می کنند.

انواع ظروف شیک دکوری و تزئینی شامل ظروف میوه خوری و شیرینی خوری سلطنتی، انواع گلدان و کاپ تزیینی تهیه شده از شیشه مقاوم (حرارت دیده در 500 درجه سانتی گراد) و نقوش طلای طبیعی و دسته و پایه های برنزی زینت بخش خانه شما خواهد بود. رنگ های طبیعی به کار رفته در شیشه ظروف شیک دکوری به همراه نقوش طلا و پایه های برنزی در کنار ظرافت طراحی باعث می شود چشم هر بیننده ای را به خود مشغول کند.

قیمت ظرف ارکوپال نیز در مقایسه با سایر مدل های مشابه نظیر ظروف چینی و سرامیکی ارزان تر است. از سوی دیگر تنوع طرح و نقش سرویس های ارکوپال در میان تمام ظروف غذاخوری و پذیرایی موجود در بازار نمونه است. تمام این ویژگی ها دست به دست هم می دهند تا خرید ظرف ارکوپال رویکردی هوشمندانه تلقی شود.

منبع