لیست وسایل آشپزخانه

معرفی انواع ظروف و ابزار آشپزخانه، ظروف پخت و پز ، ظروف پذیرایی ، ظروف کریستال ، ظروف بامبو ، ظروف چینی ، قابلمه مسی ، تابه چدن

لیست وسایل آشپزخانه

معرفی انواع ظروف و ابزار آشپزخانه، ظروف پخت و پز ، ظروف پذیرایی ، ظروف کریستال ، ظروف بامبو ، ظروف چینی ، قابلمه مسی ، تابه چدن

اردور چیست ؟

اگر قصد دارید بدانید اردور چیست، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. اردور یا همان پیش غذا (pish ghaza) یک بشقاب کوچک حاوی غذا و یا یک نوشیدنی است که قبل از وعده غذایی و یا غذای اصلی سرو می شود و محتویات و نوع آن  دارای هم خوانی با غذای اصلی است . پیش غذا معمولا در کشور های دیگر سرو می شود . اما چندی است که در کشور عزیزمان نیز در میهمانی ها و یا مراسم مختلف و در برخی رستورانها این وعده غذایی ارائه می شود. پیش غذا در اصل در فرهنگ غذایی ما ایرانی ها به خوبی جا نیافتاده است و همانند دیگر کشور ها مردم ایران از آن بهره نمی برند . پیش غذا به غذای سبک و راحتی گفته می شود که قبل از صرف وعده اصلی میل می شود و باعث میشود انسان به قول معروف ته دلی بگیرد . در کشورهای دیگر وعده غذای ناهار یا شام سه مرحله دارد . که می توان به اردور یا همان پیش غذا – وعده اصلی – و در آخر هم به دسر اشاره کرد .
قیمت سرویس آرکوپال فرانسه با توجه به اینکه این نوع ظروف در حال حاضر بهترین نوع آرکوپال هستند کمی بیشتر از سایر ظروف مشابه است. از سوی دیگر تجربه و سابقه درخشان تولید کنندگان ظروف آرکوپال فرانسه باعث شده است قیمت سرویس آرکوپال فرانسه تا حدودی زیاد باشد. جالب است بدانید این نوع آرکوپال  عمدتا با نام تجاری لومینارک نیز شناخته می شود و به کیفیت بالا و زیبایی کم نظیر شهرت دارد.
خوبی مرحله بودن صرف غذا آن است که فرد پس از صرف هر مرحله مکث کوتاهی تا صرف مرحله بعد دارد و همین امر موجب بهتر خوردن غذا و همینطور هضم راحتتر غذا می شود . البته امروزه در کشور ما این این واژگان وارد برنامه غذایی شده اند و در برخی نقاط صرف غذا به این صورت شده است . معمولا کدبانوهای ایرانی با اردور های خوشمزه و دست پخت خود هر فردی را مجذوب آشپزی خویش می کنند . اما میز اردور چیست؟ میز اردور با همان  میز پیش غذا  میزی است که در مراسم های مختلف که در آنها غذا سرور میشود استفاده می شود. بر روی این میز ترکیبی از پیش غذاهای مختلف قرار میگیرد که معمولا قبل از سرور غذای اصلی میهمانها می توانند از آن میل نمایند . امروزه ترکیب و نحوه چیدمان میز اردور نشان دهنده اهمیت به میهمانان و مراسم در حال انجام است . و معمولا در اکثر مراسم حتی مهمانیهای خانگی نیز از این میز استفاده میشود.

قیمت سرویس آرکوپال فرانسه به عوامل دیگری همچون تعداد ظروف موجود در آن نیز بستگی دارد. به عنوان مثال یک سرویس 12 نفره طبیعتا گران تر از سرویس 6 نفره است. به همین ترتیب اگر تمام ظروف مانند بشقاب، کاسه، دیس، پیاله، لیوان، پارچ، سالاد خوری و خورشت خوری در قالب یک پکیج آرکوپال ارائه شود، درنتیجه قیمت سرویس آرکوپال فرانسه بیشتر خواهد شد.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.