لیست وسایل آشپزخانه

معرفی انواع ظروف و ابزار آشپزخانه، ظروف پخت و پز ، ظروف پذیرایی ، ظروف کریستال ، ظروف بامبو ، ظروف چینی ، قابلمه مسی ، تابه چدن

لیست وسایل آشپزخانه

معرفی انواع ظروف و ابزار آشپزخانه، ظروف پخت و پز ، ظروف پذیرایی ، ظروف کریستال ، ظروف بامبو ، ظروف چینی ، قابلمه مسی ، تابه چدن

لوازم آشپزخانه چوبی

لوازم آشپزخانه چوبی شامل موارد بیشماری می شود. از کفگیر و ملاقه گرفته تا سرویس قابلمه، انواع دستمال و دستگیره و سرویس پارچه ای آشپزخانه، انواع ظروف غذاخوری و پذیرایی همه و همه جزء اقلام کوچک و بزرگی است که در آشپزخانه یافت می شود. تلاش شیک و تک در معرفی و عرضه ابزارهای آشپزی و لوازم آشپزخانه چوبی است که علاوه بر دارا بودن جنس و کیفیت مرغوب بتواند محیط آشپزخانه شما را شیک تر کند. همچنین تلاش نموده ایم تا با معرفی وسایل پذیرایی شیک و متفاوت بتوانیم به شما در برگزاری یک مهمانی باشکوه کمک نماییم و شما را در رسیدن به مقام میزبانی برتر یاری دهیم.
ظرف ارکوپال از ظروف چینی که زیبایی مشابه دیگر ظروف چینی و استحکامی بیش از آن را داشته و در عین حال سبک و تاحدودی شفاف هستند، موجب اقبال عمومی به آنها گردیده است. در واقع، ظرف ارکوپال از شیشه زیباتر و نشکن‌تر و همچنین از چینی سبک‌تر است. برای تولید این ظروف، مواد اولیه ظروف شیشه‌ای را به همراه برخی مواد معدنی تا دمای ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد حرارت می‌دهند تا ذوب شود. مراحل تولید ظرف ارکوپال تا این مرحله مشابه سایر ظروف شیشه‌ای است. ولی در مرحله انتهایی که مرحله قالب ریزی است به جای قالب‌ریزی معمول در سایر ظروف، از دستگاهی مشابه سانتریفوژ استفاده می‌شود که با استفاده از نیروی گریز از مرکز ظروفی نازک را شکل می‌دهد. این ظروف نیز همانند ظروف پیرکس در مقابل حرارت مقاومت قابل توجهی دارند.
انواع ظروف پذیرایی، لوازم آشپزخانه چوبی، ظروف آشپزی، ظروف سرو غذا در این دسته قرار دارد. دسته لوازم آشپزخانه چوبی جزء دسته هایی محسوب می شود که تنوع کالایی بسیار زیادی را در خود جای می دهد و از آنجا که بیشتر مورد توجه خانم های خانه دار است تمام تلاش خود را می نماییم تا به سبک شیک و تک آن را تکمیل نمائیم.

از این رو برای استفاده از ظرف ارکوپال باید ظروفی که دارای موج کمتر باشند را خریداری شود و در صورت خرید ظروف بلورین برای استفاده های روزمره ، از خرید انواع فانتزی این ظروف که بدلیل شکل ظاهری غیرمعمولشان، شستشویشان دشوار است، پرهیز شود. چنانچه لب پریدگی یا هر نوع آسیب ظاهری و خش فراوان در این ظروف وجود دارد، بهتر است دیگر از آنها استفاده نشود. لب پریدگی ها علاوه بر جمع کردن باکتریها و عوامل بیماری زا، ضمنا خطر مجروح کردن لب و دهان را نیز همراه دارند و شستشوی این قسمت ها نیز دشوار است.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.