لیست وسایل آشپزخانه

معرفی انواع ظروف و ابزار آشپزخانه، ظروف پخت و پز ، ظروف پذیرایی ، ظروف کریستال ، ظروف بامبو ، ظروف چینی ، قابلمه مسی ، تابه چدن

لیست وسایل آشپزخانه

معرفی انواع ظروف و ابزار آشپزخانه، ظروف پخت و پز ، ظروف پذیرایی ، ظروف کریستال ، ظروف بامبو ، ظروف چینی ، قابلمه مسی ، تابه چدن

چگونه ماندگاری و عمر ظروف چوبی آشپزخانه را افزایش دهیم؟

ظروف چوبی آشپزخانه از جمله ابزارهایی هستند که قدمتی بسیار دیرینه داشته و از قدیم الایام انسان از آن برای تولید ظروف مورد نیاز خود استفاده کرده است. این ظروف سنتی هنوز هم جایگاه خاصی در بین آشپزها و خانم های خانه دار دارد. به گونه ای که در همه ی خانه ها حداقل چند عدد ظرف چوبی مثل قاشق، ملاقه، کفگیر و تخته ی برش یافت می شود.
سرویس قابلمه استیل کرکماز مدل آسترا از محصولات با کیفیت و پرکاربرد برند کرکماز می باشد.  تمام ظروف این سرویس دارای کفه ای از جنس چدن و حاوی کپسول های حرارتی هستند که انتقال بهتر و یکنواخت حرارت را میسر می سازد و در مصرف انرژی و زمان پخت و پز صرفه جویی به عمل می آورد. ظروف موجود در سرویس قابلمه استیل کرکماز مدل آسترا مناسب برای آب پز و خورشت هستند. سرویس 9 پارچه ی استیل کرکماز مدل آسترا دارای 3 قابلمه با سایزهای: 16 با ظرفیت 2 لیتر، 20 با ظرفیت 3.7 لیتر، 24 با ظرفیت 6.3 لیتر، و یک نیم قابلمه در سایز 24 با ظرفیت 3.6 لیتر و یک تابه تک دسته سایز 24 و حجم 2.7 لیتر می باشد. جنس درب های این سرویس همگی از جنس استیل است. سرویس قابلمه استیل کرکماز مدل آسترا قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی و استفاده بر روی اجاق های القایی، تابشی، سرامیک، برقی و گاز طبیعی را دارا می باشد. لذت آشپزی را با سرویس های پخت و پز کرکماز تجربه نمایید.
همه ی ما می دانیم هر چیزی که در اختیار داریم، برای بقا، ماندگاری و استفاده ی بهینه از آن نیاز به توجه و مراقبت دارد. حتی وسایل کوچکی مثل یک قاشق چوبی نیز برای جلوگیری از ترک، شکستگی و افزایش ماندگاری آن باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین اگر ظروف چوبی آشپزخانه تان به خصوص قاشق، ملاقه، کفگیر و تخته ی برش بسیار زود ترک برداشته و از بین می روند و هر بار برای جایگزین کردن آنها هزینه ی زیادی متقبل می شوید، با فن آموز همراه باشید تا با ترفند افزایش عمر آن ها آشنا شوید. قبل از هر چیزی باید بگوییم از آن جایی که امروزه برای تمامی ظروف چوبی آشپزخانه ، جایگزین های پلاستیکی با طول عمر بالاتر و قیمتی مقرون بصرفه تر تولید و وارد بازار می شود و به عنوان مثال می توان به جای تخته ی چوبی از تخته ی پلاستیکی استفاده کرد، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند از وسایل پلاستیکی برای خانه خود استفاده کنند. اما حتماً متوجه شده اید که ظروف پلاستیکی به مرور زمان لکه دار شده و بافت زبری به خود می گیرند. از طرفی، به دلیل اینکه چوب ماده ای طبیعی بوده و مانند پلاستیک در دمای بالا موادی آزاد نمی کند و همچنین استفاده از ملاقه و کفگیرهای چوبی ایمن تر از انواع پلاستیکی آن است، پیشنهاد می کنیم حتما از ابزارهای چوبی استفاده کنید. در مورد تخته ی برش نیز به دلیل این که تخته های برش امروزی، به خصوص تخته های تولید شده از چوب بامبو بسیار بهداشتی تر بوده و از همه مهمتر چاقو را کُند نمی کنند، توصیه می کنیم از وسایل چوبی استفاده کرده و در مورد عمر کوتاه آن ها نیز نگران نباشید. چاره ی کار تنها مقداری روغن است.
در ساخت و تولید سرویس قابلمه استیل کرکماز از آخرین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده و این شرکت بهترین های لوازم خانگی و آشپزخانه را با قیمت مناسب عرضه می کند.  سرویس قابلمه استیل کرکماز ترکیه از پرطرفدارترین محصولات و ظروفی هستند که در ایران به فروش می رسند و خانم های خوش سلیقه از این ظروف در آشپزخانه خود استفاده می کنند. سرویس قابلمه استیل کرکماز جزو جدایی ناپذیر آشپزخانه است که برای طبخ انواع موادغذایی استفاده می شود و شامل تابه و قابلمه در اندازه های متفاوت می باشد. خانم های خانه داری که به سلامت اعضای خانواده ی خود اهمیت ویژه می دهند، همیشه نگران هستند که کدام ظروف را برای پخت و پز انتخاب کنند که موادشیمیایی را به موادغذایی در حال پخت اضافه نکند و سلامت اعضای خانواده را به خطر نیاندازد. ظروفی که از جنس فولاد ضدزنگ یا Stainless Steel ساخته شده اند و در ایران با نام اختصاری "استیل" شناخته می شوند بهترین نوع ظروف به شمار می آیند و متخصصان تغذیه ظروف استیل را جزو ظروف مناسب برای پخت و پز معرفی کرده اند.
قدم اول در افزایش عمر ظروف چوبی آشپزخانه تمیز نگه داشتن آن ها است. در نظر داشته باشید که بلافاصله بعد از هر بار استفاده و قبل از خشک شدن مواد غذایی روی چوب، آن را با آب گرم و صابون بشویید. به هیچ وجه ظروف چوبی را برای شستشوی راحت تر در آب خیس نکنید. زیرا علاوه بر ایجاد ترک، تاب برداشته و حالت طبیعی خود را از دست می دهد.
قدم دوم روغن کاری ظروف چوبی آشپزخانه است. بیاد داشته باشید در صورتی که برای مدت طولانی از ظروف چوبی استفاده نمیکنید، حتما آنها را بصورت سالیانه روغن کاری کرده تا از خشک شدن سطح چوب و ترک برداشتن آن جلوگیری شود. اما در مورد وسایل چوبی که هر روز استفاده می شوند، روغن کاری بصورت هفتگی ضروری بوده و عمر طولانی آنها را تضمین میکند. روغنی که برای این کار استفاده می کنید باید روغنی معدنی و بدون بو بوده تا فاسد نشود. روغن های معدنی مثل روغن سفید، روغن پارافین و روغن بچه مناسب این کار می باشند. روغن را می توان مستقیماً به چوب زده و یا اگر فکر می کنید بسیار رقیق است، با مقداری واکس موم عسل ترکیب کرده و یک چرب کننده ی سطوح چوبی بسازید. فقط قبل از شروع کار مطمئن شوید که وسیله چوبی کاملاً تمیز و خشک باشد. روغن باید تا بیشترین زمان ممکن روی چوب مانده تا به طور کامل جذب آن شود. پس روغن را روی کار ریخته و با دستمالی آن را پخش کنید. بعد از گذشت یک شب و زمانی که روغن کاملاً جذب شده بود دستمال دیگری برداشته، روغن های اضافی را پاک کرده و از ظروف چوبی آشپزخانه استفاده کنید.
منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.